суббота, 23 мая 2020 г.

ACUM 30 DE ANI
Ideea acestei postări mi-a sugerat-o prietenul şi colegul Vadim CAFTANAT (https://andron-prodan.blogspot.com/2020/04/30-moldova-sportiva.html?spref=fb&fbclid=IwAR3Zj-16EZZAlz98EAoSQ3-jhVCwuxq7N0OVNkI76AHM2dHchucBIwwNGB0). În februarie curent, Vadim m-a rugat să-i găsesc primele lui fotografii şi primul articol care au fost publicate acum treizeci de ani în ziarul „Moldova Sportivă”/«Молдавия спортивная».
Cu această ocazie mi-am amintit că şi eu am debutat în presa sportivă în anul 1990. Pe 23 mai a fost tipărit primul meu articol, care nu putea fi altul decât despre fotbal şi istorie, două pasiuni de o viaţă, şi anume despre Campionatul Mondial din 1954, când „Aranycsapat” („Echipa de Aur” a Ungariei) a suferit o înfrângere surprinzătoare în faţa Germaniei de Vest (2-3).
Recitindu-l acum peste 30 de ani îmi dau seama cât de naiv este scris... De atunci am publicat sute, poate chiar mii de articole, dar acesta va rămâne cel mai aproape de suflet, deoarece este primul...
Andrei PRODAN

  
Selecţionata Germaniei a cucerit primul său titlu mondial în 1954. 
Mulţi consideră naţionala Ungariei din prima jumătate a anilor 1950 drept cea mai bună echipă din istoria fotbalului. Din 4 iunie 1950 până pe 4 iulie 1954 maghiarii au susţinut 32 de meciuri fără înfrângere, învingând printre altele formaţii precum Uruguay (campioana mondială en-titre), Brazilia (vicecampioana lumii), Germania, Italia, Austria şi spulberând de două ori Anglia (6-3 la Londra, a fost prima înfrângere a englezilor pe teren propriu în faţa unei echipe din afara Marii Britanii, şi 7-1 la Budapesta, în meciul revanşă). Cu toate acestea ungurii n-au cucerit Zeiţa de Aur în 1954. 
Nici legendarul Ferenc Puskás (primul din stânga) n-a ajutat Ungaria să câştige titlul mondial. 
Helmut Rahn marchează golul victoriei din finala CM-1954. 
Bucuria victoriei fotbaliştilor germani după finala CM-1954, numită „Minunea de la Berna”. 
Căpitanul gemanilor Fritz Walter şi Cupa Jules Rimet. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий